Arhiiv kuude lõikes: märts 2011
Kakskümmend kolm
Proovime veel kõige lihtsamaid olümpiaadiülesandeid mitmete aastate tagant. Üks on selline: Sõnastik Kirjutada programm, mis kontrollib etteantud sõnastiku põhjal sõnade õigekirja. (Allikas, 2006. aasta koolivooru algajate ülesanne nr 3.) Sisend. Tekstifaili sonad.sis esimesel real on sõnastiku suurus M (0 ⩽ … Jätka lugemist
Kakskümmend kaks
Põnevamaid programmeerimisülesandeid võib leida näiteks Informaatikaolümpiaadide tööde hulgast. Need on teinekord küll üsna keerukad, vaadata võib põhikooli ja algajate töid. Olümpiaadi esimese ülesande jõhker ja kindlasti paremaks tehtav versioon oleks selline: #!/usr/bin/python # -*- coding: utf-8 -*- sisu = [] … Jätka lugemist
Kakskümmend üks
Täna teeme oma programmi liikuvamaks. Vaatame animatsiooni võimalusi lähemalt. Leidsin veel ühe hea Pythoni mänguprogrammeerimise veebilehe http://thepythongamebook.com. Vaatame esmalt viiendat näided. Oluline on programm “tiksuma” panna. Meie senises programmis oli tegemata üks oluline asi: taustapildi lisamine. Kui iga kaadri alguses … Jätka lugemist
Kakskümmend
Hohoo, kakskümmend?! Jah, nii see on. Teeme täna ümber meie Galaktikaprogrammi. Nüüd on meil juba rohkem kogemusi ja võiksime asju paremini laiali jagada. Eesmärk on mängu sisu ja välimus (otsene joonistamine) eraldi failidesse panna. Lisaks tahaks võimalust, et kui programm … Jätka lugemist