Täna teeme oma programmi liikuvamaks. Vaatame animatsiooni võimalusi lähemalt.
Leidsin veel ühe hea Pythoni mänguprogrammeerimise veebilehe http://thepythongamebook.com. Vaatame esmalt viiendat näided. Oluline on programm “tiksuma” panna.
Meie senises programmis oli tegemata üks oluline asi: taustapildi lisamine. Kui iga kaadri alguses kenasti taustapilt alla panna, siis saab ka animatsioonid kenasti toimima.
Näiteks võib lisada “musta” pildi:
taust = pygame.Surface(self.ekraan.get_size())
taust.fill((0,0,0))
taust = taust.convert()
self.ekraan.blit(taust, (0,0))
Pildi laadimiseks:
minupilt = pygame.image.load("pildifail.jpg")
Või alamkaustast:
import sys
try:
# laadi kaustast 'data'
taust = pygame.image.load(os.path.join("data","taust.jpg"))
pall = pygame.image.load(os.path.join("data","madu.gif"))
except:
sys.exit("Ei leia üles! ")
Kui seda ei teeks, siis joonistaks PyGame eelmise kaadri joonistuse üle ainult selles osas, mis öeldakse, et juurde tuleb teha.
Proovime nüüd siis panna oma tähed osalt vilkuma. Selleks tuleks osadel tähtedel näiteks kõige suurematel panna läbimõõt muutuma suvaliselt vähemalt 1-3 ühiku piires.